Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Suzanne Kleine - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Suzanne Kleine - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Door: Suzanne Kleine

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Vanaf vandaag gaan mijn zusje, Annette, en ik 4 weken vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika. We gaan in een weeshuis voor misbruikte kinderen (van 0 tm 21 jaar) ongeveer een uur van Durban (stad waar mijn ouders wonen) werken. Het project heet de Farm!

Andere vrijwilligers worden vandaag door Wilma van het vliegtuig in Durban gehaald en naar het backpackers hotel gebracht, maar omdat wij al een paar weken in Zuid-Afrika zijn en onze ouders zo dichtbij wonen worden we door hen naar he backpackers hotel gebracht. Wilma is de regio coordinator en werkt voor Be More (de organisatie waar wij mee gaan), zij regelt veel dingen voor de projecten van Be More in Durban, maar zal niet zelf op ons project mee helpen. De projecten staan namelijk op zichzelf maar Be More zendt vrijwilligers naar hen en helpt ze met donaties etc.

We slapen één nachtje in het backpackers hotel en leren de vrijwilligers van de andere projecten kennen. Helaas zullen we hen verder niet echt zien, want de projecten liggen uit elkaar en hebben eigenlijk niks met elkaar te maken. Wij hebben nog één andere vrijwilliger bij ons project, een meisje van 18, maar zij zit er nu al 2 maanden dus wij zullen haar op het project zelf ontmoeten.
Morgenochtend krijgen we nog informatie van Wilma en daarna gaan we allemaal naar ons project en dan gaat het beginnen!

Als vrijwilligers hebben we een eigen huis met gewoon stromend en warm water als het goed is! Ook gaan we elke dinsdag naar de dichtstbijzijnde plaats om boodschappen te doen voor de hele week. En ze hebben zelfs kabel internet!

We zijn erg benieuwd en hopen iets te kunnen doen voor deze kinderen! We houden jullie op de hoogte!

X Suzanne

• 18 Juni 2014 - 22:13

Oma:

Lieve Suzanne en Annette,
    Opa en ik wensen jullie heel veel succes. We hopen jullie ervaringen te kunnen volgen.
    Liefs en groetjes
    O ja Nederland heeft de wedstrijd tegen Australië vanavond met 3-2 gewonnen. 't Was
    Billenknijpen. Zo slecht gespeeld.
    Xxxx oma en opa