Fall break - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Suzanne Kleine - WaarBenJij.nu Fall break - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Suzanne Kleine - WaarBenJij.nu

Fall break

Door: Suzanne Kleine

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Springfield

Hee allemaal,

We vertrokken donderdagochtend om 4 uur naar Ohio om 16 uur in de bus te zitten. Jemig wat was dat een verre reis. Vervolgens ging de airco van de bus ook nog eens kapot, dus leek de busreis nog eens extra lang te duren. Airco hebben we hier zeker nog nodig, aangezien het hier nog bijna elke dag rond de 25 graden is.
Op zaterdag hadden we de wedstrijd tegen Kent (stad in Ohio) en dat was onze eerste wedstrijd van de competitie. Helaas begonnen we niet sterk en werd het uiteindelijk 5-2 voor hun.

Vervolgens moesten we zaterdag weer 14 uur in de bus naar Iowa. We kregen helaas pas in Iowa een nieuwe bus. Zondag hebben we getraind en maandag hadden we een wedstrijd tegen Iowa. We hadden aan het begin van het seizoen al een oefenwedstrijd gespeeld, wat in 4-2 voor hun was geëindigd. Laten we zeggen dat we dit keer iets dikker verloren hebben.. Gelukkig telde deze wedstrijd niet mee voor de competitie.

Maandag kwamen we om 1 uur 's nachts thuis en de volgende dag had ik alweer een toets en woensdag ook een. Door het reizen had ik niet echt tijd om te leren, maar als nog een 78% uit weten te halen. Eigenlijk niet echt goed, maar voor de tijd die ik er aan besteed heb ben ik op zich wel tevreden.

Sinds gisteren (donderdag) hebben we fall break. Een soort lang weekend; donderdag en vrijdag vrij en maandag weer naar school. Niemand is meer op de campus maar uiteraard moesten wij gewoon trainen gisteren en hadden we vandaag een (thuis)wedstrijd. We hadden zoooveel kansen en domineerden ze de hele tijd. Helaas eindigden we de 70 minuten met 2-2 dus moesten we in overtime. 7 tegen 7 spelen totdat er gescoord wordt. Als dat niet gedaan wordt binnen 15 minuten ga je naar shootouts. Helaas scoorden zij na 5 minuten..

Ik zit hier nu 2 maanden en een week precies. Weet nou niet of ik dat lang vind of juist kort haha. Heb zoveel gedaan dat het veel langer lijkt dan 2 maanden, maar aan de andere kant is 2 maanden op zich toch ook wel weer best lang.

We hebben inmiddels al 12 wedstrijden gehad en hoeven er nog maar 4. Gek idee als de wedstrijden straks zijn afgelopen en het ineens een stuk rustiger gaat worden.

X Suus

• 13 Oktober 2013 - 22:18

Oma:

Heb je genoten van je vrije dagen? Even lekker niets doen? Dat reizen vraagt vast veel energie en geduld. Liefs opa en oma